Saturday, November 27, 2010

this is soo weird.

salam sejahtera dunia akhirat insyaAllah.

ehem2. dah lame tak post benda kat sini. so here i am. meng'update'.

habis latihan praktikal. selama 5 bulan lbh di bumi Klang. tak sangke dpt mengharunginye dgn berjaye dan bergaye. yah i know. i'm sooo lame. ;p

saye ada preview kartun 3D yg telah saye animasikan. 3D animation. nak letak kat sini mcm tak appropriate pulak kan. hak cipta terpelihara. bukan nak bajet bagos, tapi ape salahnye saye nak tunjuk ckt hasil keje animator kan. u all jgn ingat buat kartun senang je tau. even kartun 2D pun payah nak dihasilkan apetah lagi 3D. jadi saye bersyukor sbb dpt experienced it on
my own. kalau pjg umor bila kartun tu dah dirasmi publish kat mane2 insyaAllah sa
ye upload video seorang amatur dlm 3D animation. tapi mak saye dah tgk. hikhik. ;)

meh saye nak citer cikit ape itu kartun 2D and 3D. utk kartun 2D yg paling legend ialah walt disney mickey mouse.


utk kartun 3D yg popular masa kini ialah upin ipin.


nak explain pjgg malas lah pulak. ele padahal tak reti nak explain. haha.

abes je cuti raye haji, teros shoot pegi segamat. ada wedding.


tak payah cari saye. tp yg plg kecil tu lah saye. hihihi..

it's actually not my friend's wedding.

tapi bak kate org, nak memeriahkan mmg 3 biji kete gak lah dtg bertandang. hahaha.

first time kitorang konvoi jaoh2 mcm ni, pegi ledang, pegi melaka and last tidor kat highway hotel seremban kot tak silap.

ramai dah tukar url lah blog mereka. tak kurang jugak yg dah diprivatekan. tak dpt lah nak menjenguk rakan2 blogger. adakah saye yg bersalah?? merajok kut mereka? tlg bgtahu lah url baru. boleh menengok-nengok pape yg patot. haha.

and sape2 followed this blog, feel free to drop your comment. janganlah follow saje. i will be more excited. just saying... ;p

dah lah. dah tibe2 rase buta laptop lak memalam menaip. errghh. geli! ;p

ok2. take a good care y'all.

Tuesday, September 7, 2010

dam dam dum!

kafamifi safayangfang qillfill
sebut sampai 40kali
mesti dapat pahale.



demam ape entah bawak ajaran sosat kat sini. hehe.

hari ini dengan rasminye saye nak ucapkan selamat hari raye. maaf zahir batin. takde lah nak buat kad2 raye sume tu. nak tag gambar2 kad raye pun tak sempat. busy bebenor. orang bekerjaye lah kunun. hihik...

semoge kite besederhana saje raye tahun ini. nak nyanyi lagu2 raye pun sikit2 je. tak perlulah sampai berkaraoke. wah over nye engkau! hahaha...

ok2. last but not least, happy aidilfitri. :)

Sunday, August 22, 2010

cacat komunikasi.

salam.

saye sebenarnye ada masalah. masalah percakapan. ala senang citer cacat komunikasi. mcm ni citernye...

(wah. bajet nak saspen kan. haha. )

saye ni kalau bercakap mmg nak laju je. and the worst part is saye mcm telan perkataan. org akan kene tanye balik ape saye ckp sbb ada certain word yg tak jelas. dah lah laju lepas tu perkataan tak cukop utk menjadi ayat yg difahami. cacat cacat... ;p

saye mule sedar masalah ni time kat skolah rendah bile saye jadi emcee untuk assembly. cikgu saye penah sound

" cakap pelan-pelan. nape laju sgt mcm nak kejar kereta api? "

haha. gile konfius. saye tak tahu pulak saye ckp laju. since that day, saye agak malas nak jd emcee dah. teros down gile self-esteem.

ada kategori-kategori cacat komunikasi ni. kecacatan artikulasi, kecacatan bahase, kecacatan suare, kecacatan pembelajaran dan kecacatan kelancaran. saye ni dlm kategori penyakit cacat kelancaran di mana gagap dan bercakap terlalu laju. gagap? ha mcm ter 'rapping' lah sikit. haha.

saye slalu praktis nak ckp slow2. tapi bile saye terlampau excited nak bercerita, mmg syok sendiri lah. sorang pun tak paham. lps tu teros potong mood nak cerita balik. kesian saye kan. tapi kesian lagi kawan2 saye. dorang tak paham langsung. nasib baik dorang still nak kawan dgn saye kan. hehe...

eh eh tapi kan. ada jugak orang popular yg cacat komunikasi. contohnya, tom cruise. dia tak boleh membaca tapi dia hebat dalam menghafal. so skrip orang akan bacekan utk dia then dia akan ingat lah. and sape sangke david beckham pun cacat. suare gile pelik kan. tu pun salah satu kategori penyakit cacat komunikasi.

saye penah bace artikel pasal cacat komunikasi ni once kat paper. klik sini utk artikel tu. korang boleh bace utk tambah pengetahuan di samping semakin memahami saye. cewaaah. blerrghh! ;p

ok lah. nak stop lah. tata...